Şair Ahmet Telli’nin resim, fotoğraf, heykel üzerine yazdıklarından oluşan GörSen isimli kitabı Everest Yayınları tarafından yayımlandı.

Telli’nin yapıtlarından estetik tatlar aldığı sanatçıları ve onların sergileri hakkındaki izlenimlerini yazdığı yazıları ve fotoğraf derneğinde gerçekleştirdiği iki konuşmasının manzum metinleri kitapta yer alanlar arasında. Telli kitabın bir sanat izleyicisinin öznel ve izlenimci yaklaşımı olarak düşünülmesi gerektiğini belirtiyor. Ona göre sanat, yaratıcısını olduğu gibi alımlayıcısını da özgürleştiren bir praktik. Tahayyülün sınırsızlığa açılan kapısını da aralayan sanatla “sınır ihlâlleri için o kapıdayız işte…” diyor.

“İmgeler, alımlayıcısında huzursuzluğa yol açıyorsa, sanatın, bireyin kendini gerçekleştirmesinde bir olanak olduğu olgusuyla karşılaşırız. Bu huzursuzluk “güzel huzursuzluk”tur.”

Kitaptaki yazılar arasında, şairin Metin Altıok fotoğrafı üzerine yazdığı “Bir Fotoğrafın Düşündürdükleri” adlı bir yazısı da yer alıyor. “Bu fotoğrafa uzun süre bakmak imkansız. Hele de bu iki insanı tanıyorsanız, hayatınıza karışmışlarsa, onlarla ilgili anılarınız varsa, fotoğrafa bakmak daha ürkünç oluyor. Boğulur gibi oluyorsunuz.” (s.15)

İşte size iki kadına ilişkin yazı : Ah Manuşyan, Yitik Kadınlar Atlası.

Kitapta yer alan Ahmet Telli’nin öteki yazılarına gelince…Bu yazılardan kimilerini şöyle sıralayabiliriz: Nesnelerin Saklı Dili ya da Filinta Önal’ın Heykelleri, Bir Kırmızı Yolculuk : Habip Aydoğdu, Boşluğa Dokunmak Bağlamında Reyhan Abacıoğlu, Yunus Tonkuz’un Eskizleri, Kadın/Çocuk/Dikiş Makinesi ve Mahalle (Ya da Savaş Camgöz’ün Resimlerindeki Hüzün),  Doğan Örs: Issızlık Senfonisi, İbrahim Demirel’in Bir Fotoğrafı Üzerine,  Mehmet Arslan Güven’in Renkleri, Muzaffer Oruçoğlu Çoğul Yalnızlık, Eser Nisan Yağmur Fotoğrafları, Mahmut Turgut’un Oto-Grafikler’i, Ziya Buyuk’un Nart Yürekler’i,  İbrahim Karaoğlu’nun çalışmalarını değerlendirdiği yazının adı ise Bir Monografi: Başka Ayna adını taşıyor, Ersin Altan’ın fotoğrafı üzerine yazdığı yazı ve dizeleri Bir Fotoğrafın Arkasında Kalan Dizeler adıyla veriliyor.
“…
Şimdi aynı istasyon kederle
Terliyor ve ben senden kalan
Fotoğrafları, gümüş yüzüğünü
Unuttuğun saç tokanı, bir de
Bana hayretle bakan bir bulutu
…”  (s.81)

Çerkes Karadağ’ın Nüans’ı Üstüne, Füsun Demiray’ın Fotoğraflarındaki Öyküsellik,  Uğur Çalışkan’ın Portre Fotoğraflarının Dediğidir adlı bölümde Resul Hamzatov’dan kısa bir alıntı ve  beş dörtlükten oluşan bir şiir yer alıyor. Son olarak Mehmet Özer’in fotoğraflarını değerlendirdiği Gerçeğe Bakan Göz adlı yazıyı da eklemek gerekiyor.

Usta Şairimiz Ahmet Telli’nin büyük yaşam ve kültürel birikiminden damlayan tümcelerle ördüğü görsel/güzel sanatlar üzerine yazılarının yer aldığı “GörSen” adlı yapıtı zevkle okunuyor.

içeriğin hazırlanmasında evrensel.net ve artfulliving.com.tr sitelerinden faydalanılmıştır.