Boğaç Gökmen

Murder King ile sabahı edilen gecelerin haddi hesabı yok.

Gecenin tam ortası, ertesi günün ilk dakikalarında seyirciye selam çakıp günün ilk ışıklarına dek tozu dumana katar, hipnoz etkisindeki izleyicide derman kalmaz ancak yorulmazdır Murder King.

2000’lerin ikinci yarısından itibaren böyledir sert müziğin mühim icracısı Murder King ile dinleyici ilişkisi. Metal tarihinin kalburüstü şarkılarını yorumlayarak sahneyi çalkalayıp farklarını ortaya koydukları en azılı yıllarda dahi kendi özel imalat şarkılarını yazmaları konusunda dinleyici gönlündeki doğal talep her geçen süre baskıya dönüşüyordu.

İşin tabiatında olan eleman değişiklikleriyle ilerleyen süreç, Babakale’de kendilerine bir kumanda üssü kurmaları, üretim süreci için gerekli koşulları zaman içinde doğru konumlandırmış olacak ki beklenen, aynı zamanda da artık kaçınılmaz olan volkanik patlamanın sonucu olarak 2014’te “Gürültü Kirliliği” albümü ile kararlı ve güçlü bir yumruk indirmeyi bildiler sert müzik sahnesinin orta yerine. (2010 tarihli üç şarkılık “Marka”yı da unutmamalı)

Yerli metal sahnesinde başkaldırının, özgürlük savunuculuğu ve hayatın tam da orta yerinde ayakta kalıp direnmenin sözcüsü niteliğinde şarkılar onlarınki. Elbette, müzikal olarak da sözünün eri sert tonların, akılda kalıcı parlak rifflerin ve Onur Akça’nın kesintisiz enerji kaynağı, usta işi ritim işçiliğinin omuzlarında dimdik ayakta duran şarkılar.

Resim

Yeni albümde de kafa yorduğu değerler yolunda hız kesmeyen toplulukta göze çarpan ilk detay vokal konusunda yaşanıyor. Gitar ustalığına her daim şapka çıkarılan Fırat Öz’ün yeni dönemde mikrofon başı görevini de üstlenmesi, sonucu merak edilen bir mühim ayrıntı. Ancak albümün yayınından bu yana kulağa geldiği kadarıyla, bu vazifeyi de layığıyla kıvırdığı genel kabul görecektir kanısındayım.

Esasen, neresinden bakarsanız samimiyeti ve tavizsiz tavrı hissedilen, metal standartlarının modern ancak klasiği de kucaklayan formülleriyle kurgulanmış bir albüm “Fiyasko”.

Topluluğun, kendi tabiriyle “büyük travmalarımıza bir övgü” ifadesini uygun gördüğü kayıt, yaşadığımız toplumun çarpıklılarını ve kirli çamaşırlarını gün yüzüne vurmaya yeminli on şarkıdan oluşuyor. Altı İngilizce dört Türkçe şarkının ortak özelliği, ödün vermediği sert zemin, sözünü esirgemeyen sözel içerik ve topluluğun damarlarında gezinen tansiyonu oluk oluk dinleyicinin nabzına taşıması.

Fırat Öz ve Onur Akça’nın yanı sıra gitar ve tuşlularla birlikte söz müzik ve düzenlemelere de imzasını atan Össan Deneç dışında bas gitarda Can Yücel Korkut ismini görüyoruz “Fiyasko” kadrosunda.

Uzun yıllardır sahne sihrini dinleyiciye ispat eden Murder King, “Gürültü Kirliliği” sonrası şarkı yazımı ve ifade aktarımındaki güçlü üretim yöntemini “Fiyasko” ile de üstüne koyarak sürdürdüğünü gösteriyor.

Ve bakarsınız bundan sonraki albüm için bu kadar bekletmezler çünkü daha sık üretmesi gerektiğini düşündüğüm toplulukların başında her daim Murder King ismi olacaktır.

Sorunu tespit eden, önerisini ortaya koyan ardından da makul bir tedavi arayan yeni Murder King şarkılarına davetlisiniz.