‘İki Kişilik Hırgür’ Oyunu 2 Aralık Perşembe Kocaeli’nde

Usta yönetmen Işıl Kasapoğlu’nun çevirip yönettiği, Ayşenil Şamlıoğlu ve Reha
Özcan’ın rol aldığı “İki Kişilik Hırgür”, Ankara’daki prömiyerinin ardından aralık ayında
İstanbul, Kocaeli, Eskişehir ve Konya’da izleyiciyle buluşuyor.

“Ve bu hep böyle devam edecek. Ve devam edecek… Fırtına olmadığı zaman demir yolları
grevi, grev olmayınca grip salgını, grip olmadığı zaman savaş. Savaş olmadığı zaman gene savaş. Ne kolay. Ve zaman geçtikçe ne olacağını gene zaman gösterecek.”
Kaplumbağa, salyangoz ya da sümüklü böcek… Korkunca kabuğuna çekilen, evini sırtında
taşıyan hayvanlar misali insan içine kaçar, kovuğuna sinerse ne olur? Dünya yanarken
saçını tarayanlarla dünyayı paylaşamayanlar iki koldan savaşırlarsa, “iki kişilik hırgür”
vahşetin çığlıklarını bastırırsa, savaş biter barış patlarsa, barış kanla kutlanırsa…
Absürd tiyatronun önde gelen temsilcilerinden Eugène Ionesco’nun 2. Dünya Savaşı
sonrasında yaşanan toplumsal erozyonu, şiddetin ve umutsuzluğun bireyler üzerindeki yıkıcı etkilerini aktardığı “İki Kişilik Hırgür”, Işıl Kasapoğlu rejisiyle, sahnede Ayşenil
Şamlıoğlu ve Reha Özcan’ı bir araya getiriyor.

Ionesco’nun ilk dönem oyunları arasında yer alan “İki Kişilik Hırgür”, savaşın ardından
insanlığın içine düştüğü anlamsızlığı, kendi küçük dünyalarına kapanan bir adamla bir kadın üzerinden aktarıyor. Adam ve kadının ilişkisi de tıpkı savaş gibi çatışmadan, şiddetten besleniyor.

Son olarak iki efsane besteci Mozart ile Salieri’nin çatışmasını anlatan “Amadeus”u
sahneye koyan Işıl Kasapoğlu, “İki Kişilik Hırgür”de savaşın karanlığını ve kirini sahneye
taşıyor. Dekoru Hakan Dündar, kostümleri Nalan Alaylı, ışık tasarımı Mustafa Karakoyun,
müzikleri Serdar Öztop’a ait olan oyunun dramaturjisi ise Bilgesu Kasapoğlu imzasını
taşıyor.

“İki Kişilik Hırgür”, 20 Kasım’da Ankara Cüneyt Gökçer Sahnesi’nde gerçekleşen
prömiyerinin ardından 2 ve 3 Aralık’ta Kocaeli’de, 7 Aralık’ta Konya’da, 8 Aralık’ta
Eskişehir’de,11 ve 22 Aralık’ta İstanbul’da izleyiciyle buluşacak. Biletlere Biletix.com ve
Biletix satış gişeleri, passo.com.tr, Passo mobil uygulaması ve Passo perakende satış
noktaları ile sahnelenecek salonların gişelerinden ulaşılabilir.
Absürd tiyatro

  1. Dünya Savaşı’nda yıkılıp yakılan kentlerin, toplu kıyımların, milyonlarca ölümün ardından
    değer yargılarını ve umudunu yitiren insanlığın içine düştüğü anlamsızlığı, yaşamın
    saçmalığını aktaran absürd tiyatro, 1950’lerde önce Fransa’da yaygınlık kazandı.
    İnancın yitirildiği, belirsizliğin hakim olduğu bir dünyada kendine ve topluma yabancılaşan,
    yalnızlaşan ve yozlaşan insanın dramını geleneksel tiyatro kalıplarının dışında aktaran
    absürd tiyatroda sisteme başkaldırı vardır.
    “Uyumsuz” tiyatro olarak da adlandırılan absürd tiyatro metinlerine belirli bir olay dizisi,
    derinlikli karakterler, akıcı replikler yerine parçalanmış bir dil, saçma bir varoluş, tekinsiz bir
    atmosfer hakimdir.

Samuel Beckett’in “Godot’yu Beklerken”, Eugène Ionesco’nun “Kel Şarkıcı” ve Jean
Tardieu’nün “Gişe” adlı oyunları absürd tiyatro akımının ilk örnekleri arasında yer alır.


Prodüksiyon: Elf Yapım
Yazan: Eugène Ionesco
Çeviren: Işıl Kasapoğlu
Yöneten: Işıl Kasapoğlu
Oyuncular: Ayşenil Şamlıoğlu, Reha Özcan
Dekor: Hakan Dündar
Kostüm: Nalan Alaylı
Işık: Mustafa Karakoyun
Müzik: Serdar Öztop
Dramaturg: Bilgesu Kasapoğlu
Reji Asistanı: Mebruke Eraslan, Kerem Adalı
Prodüksiyon Asistanı: Eylül Gürceğiz

tr_TRTurkish