Boğaç Gökmen

Günün albüm önerisinin bu nüshasında, yurdum coğrafyasının hücrelerine nüfuz etmiş melodilerini arkamıza alıp, geçmişin siyah beyaz sayfalarının aralanıp İstanbul sokaklarından olayların anlatıldığı keyifli bir dost meclisine konuk oluyoruz.

Memleket rock sahnesinin, 70’li yıllar Anadolu Pop rüzgârının en mühim sembollerinden Moğollar’ın bas gitaristi olarak saygın bir yerin sahibi Taner Öngür’ün “Asrî Sadâ” albümüyle baş başayız.

2017 tarihli “Elektrik Gramofon” albümüyle dinleyiciyi içine çektiği yeni bir evren kurgulamaya başlayan Öngür, bir sonraki yıl ve yine “43,75” isimli grubuyla, bu kez “Sayko Ana” ile dinleyiciyi selamlamıştı.

70’li yılların saykedelik hamuru ve kendi ifadesiyle iyi vakit geçirmenin yanı sıra halk müziğinin bilinmeyen bazı örneklerini de sunarak itinayla can evinden vuruyordu müzikseverleri.

Üçüncü albüm “Asrî Sadâ”, Öngür’ün 1930 ve 1960’ların eski İstanbul’undan, döneme ait gazete ve arşivlerinden çıkıp gelen “garip hikayeler”in aktarıldığı ilgi çekici içeriğiyle özel bir yere sahip.

Öngür’e, bas gitarda Arif Ortakmaç, gitarda Haluk Önol ve davulda Kemal Küçükbakkal’ın eşlik ettiği albümle, dönemin nevi şahsına münhasır karakterlerinin başrole soyunduğu, akıl sır ermez, zaman zaman da fantastik olayların peşinden, sürükleyici İstanbul öyküleri ve olanları zihnimizde canlandıran 70’ler sihrine bandırılmış melodilerle olup bitenlerin seyrine dalıyoruz.

Usta canbaz Rıfat Telgezer, Cihangir Vampiri, Baytekin’in fezayı fethi, 1. Murat devrinin dalkavukluk mesleği, Ayşe Opereti ve Trak Vapuru gibi şehrin hafızana işlenmiş hadiseler, lezzetli melodik dokunun kollarında ulaşıyor kulaklarımıza.

Bu arada, albümün bulduğunuz yerde arşivinize katmanızı önereceğim plak sürümünün, şarkılarla ilgili haber ve makalelerin detaylarının yer aldığı kapsamlı, 16 sayfalık bir gazete eşliğinde nefis bir sunuma sahip olduğunu da buraya not edeyim.