Boğaç Gökmen

Tam da 1999’da bir Mayıs günü “Play” albümü piyasaya sürülmüş ve artık Moby küresel bilinirliğe, bir diğer deyişle zirveye ulaşarak âdeta başka bir lige terfi etmişti.

Geçen onca yılda ise belli bir kemik dinleyicisi ve kendine has saygın yol haritasıyla kulaklarımıza ulaşmayı sürdürdü Moby.

Bu kez günün albüm önerisinde de yine bir Mayıs günü Moby’nin yeni albümüne göz kırpmak istedim.

Ocak ayının ortalarında yeni albüm detaylarıyla birlikte çıkış şarkısı “Power Is Taken” ile dinleyiciyi selamladı Moby.

 “All Visible Objects” isimli albümün, Dead Kennedys’den D.H. Peligro ve rapçi Boogie’nin eşlik ettiği bu çıkış şarkısına baktığımızda ise belki çok da hesapta yokken yeni Moby şarkılarının merakına düşmüş olduk.

En son 2018’in Mart başında çıkan “Everything Was Beautiful, And Nothing Hurt” albümünden beri Moby’den yeni işler bekleyenleri tatmin edecek bir albüm yoldaymış gibi görünüyordu ki öyle de oldu diyebilirim.

Ayrıca Moby müzik dışında da bildiğiniz Moby. Sosyal sorumluluk projelerine olan hassasiyetini yeni albümde de sürdürüyor. Önceki albümde olduğu gibi yeni albümün de tüm gelirleri çevre ve sosyal sorumluluk konularına önem veren kuruluşlara bağışlanıyor.

11 şarkının yer aldığı albüm, katkıda bulunan müzisyen kadrosuyla da dikkate değer bir içeriğe sahip.

Şarkıcı Apollo Jane, Moby ile “One Last Time” şarkısındaki düeti de dahil olmak üzere dört şarkıya konuk oluyor örneğin.

Jamaikalı dub sanatçısı Linton Kwesi Johnson “Refuge” şarkısında yer alırken, Moby’nin sık iş birliği yaptığı Mindy Jones ise Roxy Music’in “My Only Love” yorumunda mikrofon başında yer alıyor.

Açık sözlü, protest tavrını sürdüren, ansızın çığlık misali zaman zaman da marş niteliğinde melodilerin varlığı, avcuna alan piano yumuşaklığına eklenen etkileyici ritimlerin atmosferinde geçmişe selam çakan, son yılların en lezzetli Moby albümü “All Visible Objects”.