Çok Kültürlü Türkiye’nin Son Laiko Beat Orkestrası Rişar & Kupa Dörtlüsü’nün Plağı Yayınlandı

Kupa 4 (Kupa Dörtlüsü) dönemin zengin kültürel ortamın yarattığı bir grup olarak, İstanbul’da ortak bir kültürü paylaşan 4 Rum ve Türk müzisyen tarafından 1968 yılında kuruldu.

Müzikal olarak rebetiko ve laiko kökenlerine dayansalar da aynı zamanda 68 kuşağının çocuklarıydılar. Bu yüzden bir yandan geleneksel anlamda bir laiko grubu özelliklerini taşısalar da beat, surf ve shake gibi kendi dönemlerinin ana akım müziklerinden de etkilendiler.

Davul ve perküsyonları çalarken bir yandan da vokalleri üstlenen Rişar, enerjik Farfisa orgu tuşeleri ile Mimi ve buzuki tınılı gitar icraları ile Fikret Babalı Kupa Dörtlüsünün ses örgüsünü oluşturdular. Grup, sahnede ve plakta Hayko’ya da eşlik etti. Hatta Rişar’ın ticari zekâsı sayesinde Öztürk Serengil’den Zerrin Zeren’e çok sayıda şarkıcıya da plaklarda eşlik ettiler. Bu da yetmedi enstrümantal folk-rock plakları da kaydederek Anadolu Pop dönemine de izlerini bıraktılar. 1974 yılındaki Kıbrıs Krizine kadar Türk, Ermeni, Yahudi ve Rum müşteri kitlesinin doldurup doldurup boşalttığı tavernalara imzalarını attılar. Plakları da ana akım müzik medyasının listelerine girmese de hatırı sayılır satış tutarlarına ulaştı.

Yıllar sonra, grubun plakları yeniden gözden geçirilerek dinleyiciye sunulan bu derleme uzunçalar albümde, Kupa Dörtlüsünün kendine özgü, Türkiye yapımı laiko beat/surf tarzında eserlerini dinlerken; 2 enstrümantal eserde de onları güçlü bir Anadolu Pop grubu olarak tanıyacağız.

Ironhand Records tarafından 500 adet olarak sınırlı sayıda basılan plağın İçeriğinde, Münir Tireli’nin 4 sayfalık bir tanıtım yazısı, arşiv fotoğrafları ve üstün bir remaster ile yeniden ele alınmış zihin açıcı bir külliyat yer alıyor. Tabii ki sadece vinyl olarak değil iTunes, Spotify, Bandcamp gibi pek çok dijital mecrada da bu albümü dinleyebilirsiniz.

tr_TRTurkish