Seda Açıkoğlu

Manchesterlı topluluk James’in 1997 tarihli yedinci stüdyo albümü “Whiplash”in fotoğrafları Ian Davies tarafından çekilir. Dansçı Rebecca’yı, Greg Wittrock tasarımı maskeyle New York’un avangart kulübü Jackie 60’s’te çektiği fotoğraf, albüm kapağı olur. İç kapakta kullanılan fotoğraf ise Times meydanının meraklı kalabalığı arasında çekilir. Çekimler, Hasselblad 6 x 6 orta format kamera ile yapılmış.

Fotoğrafçı Ian Davies, en sevdiğim işlerden biriydi, bana boş bir tuval verilmişti derken yaratıcılığı için bir sürü malzemenin ve özgürlüğünün olduğuna vurgu yapıyor ve çekimin detaylarından şöyle bahsediyordu: “Anlaşma şuydu; New York’a uçulacak, West 23rd’deki Chelsea Hotel’de kalınacak ve Tim Booth’un arkadaşı Greg Wittrock tarafından tasarlanan maskelerle şehrin sokaklarında dolaşan bir kadın ve erkeğin bir dizi çekimleri yapılacaktı. New York’ta ekim ayı için hava durumu oldukça iyi ve sonbahar güneşi harika gölgeler yaratıyordu. Sonra hava aniden kötüleşti ve yağmur başladı, dışarıda çekim yapmaya devam edersek tüm maskelerin ve kostümlerin zarar görebileceğinden endişeleniyorduk. Havanın düzelmesini beklemek için Chelsea Hotel’e geri döndük, ancak sayısız çekimden öğrendiğim bir şey vardı ki planınızı yağmur yüzünden değiştirmek bazen işe yarıyordu. Yağmurun dinmesini beklerken otel koridorunda birkaç kıyafetin polaroidlerini deneyebileceğimize karar verdim ve Chelsea Hotel’in koridorunu kullandık.”

Albümün önemli hit şarkılarından “She’s A Star”, “Whiplash”den çıkan üç single’dan biri. Üç farklı kapakla, üç farklı cd seti halinde sınırlı sayıda üretilmiş bir koleksiyon serisi.

Fotoğrafçı Ian Davies, Greg Wittrock’ın tasarladığı punk kadın maskesiyle New York, Chelsea Hotel’in uğursuz koridorlarında asıl albüm kapağının kostüm ve maske provaları için balerin Rebecca’nın fotoğraflarını çeker ve bu deneme çekim “She’s A Star”ın fotoğrafları olur.

Ian Davies şöyle devam ediyor: Biraz şans (yağmur) sayesinde koridorda yaptığımız fotoğraf çekimi harika görünüyordu, bu çekim aynı zamanda serinin geri kalanı için genel görünümü ve hissi ortaya çıkarmaya da yardımcı oldu ve bu sayede şehirde, gün ışığında çekim yapmak yerine düşük ışık seviyelerinin olduğu ortamlarda çalışmaya karar verdik. New York şehir hayatının karanlık tarafına dair bir fikrimiz vardı. Bu yüzden birkaç telefon görüşmesinden sonra doğru yerleri bulmaya başladık, ne kadar ürkütücü olursa o kadar iyiydi. Yolumuza ilk çıkan mekân Jackie 60’s, arkadaşım Chi Chi Valentes’e aitti ve New York’un en avangart kulübüydü ve “Whiplash” albüm kapağının çekildiği yer oldu. Sonra New York metrosuna gittik, burası da “Tomorrow” ‘için kullanıldı. İkinci gün Central Park’ta, ardından Coney Island bölgesinde ve son olarak da akşam Times Meydanı’nda geçirildi. Times Meydanı’nın gece soğuğu muhtemelen çekim için en sevdiğim yerlerden biriydi. Dâhil olmaktan gurur duyduğum harika bir ekip çalışmasıydı.”

“Whiplash”den çıkan diğer single “Tomorrow” da üç farklı kapakla üretilmiş bir seri. Fotoğraf çekimleri maske tasarımcısı, aynı zamanda da performans sanatçısı Greg Wittrock’ın tasarladığı stresli iş adamı mimikli maskeyle kalabalık New York’un metro istasyonlarında yapılır.

“Whiplash”den çıkan son single “Waltzing Along” da diğerleri gibi üç farklı kapakla üretilmiş bir seri.

Bazı Albüm Kapakları Instagram hesabı linki için tıklayınız.