Memleket punk rock sahnesinin mühim isimlerinden, doksanlı yılların ortasından bu yana öncesinde Rashit şimdilerde ise Reptilians From Andromeda gruplarıyla takipte olduğumuz gitarist Tolga Özbey’in meraklısına büyük hizmet niteliğindeki kitabı müzikseverleri bekliyor.

Müzik türlerini, topluluk ve sanatçıları, ortaya çıktıkları dönemleri, farklı ülkeler üzerindeki seyir ve etkilerini, dahası farklı sanat dallarıyla olan ilişkilerini araştırmayı, keşfetmeyi seven müzik tutkunları için bir nevi önemli bir belge sunuyor Özbey.

Tüm dünyayı amansız etkisiyle farklı değişimlere sürükleyen İkinci Dünya Savaşı’nın hemen ertesinden başlayarak Japonya’da yeraltı gitar müziği ve dolayısıyla ortaya çıkan kültür hareketlerine buyur ediyor okuyucuyu.

Özbey, kitabı ve yaratım sürecini şu sözlerle ifade ediyor:

Herhangi bir müzik grubunu ya da müzikal dönemi yazmak benim için her zaman zor olmuştur ama konu Japonya ile ilgili olunca kaynak bulması açısından yaşadığım çılgınca zorluk ve Japonca dilini zerre bilmememden kaynaklı bir ekstra imkânsızlık bunu yapmayı daha gizemli kılan bir arzuya dönüştürüyor.

Neyse ki Japon kaynaklı punk garage tutkum çok eskilere gidiyor bu da çözmeye çalıştığım bu alt kültür bilmecesine zaman içinde hâkim olmamı sağladı.

Bu saplantının kökenine şöyle bir bakınca 80’lerde seyrettiğim postapocalytic, cyberpunk filmlerden, Vapors’un “Turning Japanese” şarkısına hatta Generation X’in Japonya turnesi bootleg kasedine, Sigue Sigue Sputnik’in videolarındaki dönemin Tokyo göndermelerine, Public Image Ltd.’nin “Live in Tokyo” konser albümüne, çocukluğumda videocudan kiraladığım Tokyo Pop filmine… 90’larda punk gruplarında çaldığım dönemde, fanzin hazırlarken yazıştığım “Battle of Disarm” grubuna, yine uzun yıllar mektuplaştığım “Argue Damnation” grubuna ama sanırım bu takıntının başlangıç noktası olarak nitelendirebileceğim Tetsuo Ironman’in Vhs videosunu seyrettiğim ve elime ulaşan The Stalin grubunun inanılmaz “Stop Jap” kasetine… Yine yurtdışından bir arkadaşımın getirdiği T.H.U.R. grubunun “Get Out City” flexi 7″ mini albümüne, 90’lar sonunda arkadaşlarımın İstanbul’da düzenledikleri Ruins grubunun inanılmaz iki konserine, New York’ta Melt Banana grubuna denk gelmeme, Plastics, P-Model, G-Schimtt, Automod gibi grupları ilk dinlediğim zamanlar yaşadığım egzotik ve uçucu zevklerin alıp başımı götürmesine ve neyse ki bu zevklerin zamanla bir takıntıya dönüşmesine… Burada bir zamanlar yayınladığım, yayınlamaya üşendiğim, başkalarının yayınladığı ya da yayınlamak isteyip yalan olan fanzinlerine hazırladığım yazılmış ve belki de yayınlanması hiç planlanmayan yazılarımdan kronolojik bir bağ gütmeksizin akışına denilebilecek bir derleme yapıyorum.

İlk baskısı tükenen ve ikinci baskısının dağıtımı yapılmak üzere olan kitabı, Sub Yayın internet sitesinin yanı sıra Outro Music ve Küçük Plak Dükkanı’nda bulabilirsiniz.