Gökçe Erhan’ın artSümer’deki ilk kişisel sergisi ‘Resimli Dünya Atlası’ 14 Eylül’de açılıyor.

Sergide Erhan’ın, Habitat serisinden yağlıboya çalışmalarının yanısıra resimlerine konu aldığı olaylar üzerine gerçekleştirdiği performanslarını içeren bir video çalışması ve naylon poşetlerden yaptığı kolajları yer alıyor. Doğa ile iç içe olan çalışmalar habitatımıza döndüğümüzde karşılaşacaklarımızın adeta bir ön izlenimini bizlere sunuyor.

14 Eylül – 27 Ekim 2018

Çalışmalarda göze çarpan, yaşam alanlarımıza kurulan vahşi çöp tesisleri bir tümör gibi etrafındaki güzellikleri kemirirken galerinin mavi tonlarda gökyüzü gibi boyanmış duvarları, çok cepheli bir atlası keşfe çıkıyormuşuz hissini uyandırıyor. İzleyiciyi resimlerinde anlattığı dünyaya kuş bakışı bakmaya, onları çevreyi o şekilde kavramaya yönlendiren Erhan’ın çalışmalarında görsel algınız geniş ve ovalleşen bir perspektifte sunulan manzarayı hazmetmekte zorluk çekebiliyor; çünkü bazı resimlerde bu tarifi zor perspektife kübist ve hiyeroglif tarzda diyebileceğimiz parçalar da dahil oluyor. Bir harita gibi birbirine eklenmiş binlerce görsel ile oluşturulan çizimlerinde yer alan doğa görüntüleri, bozulmasına yol açtığımız doğanın gerçekliğini yüzlerimize vuruyor. Ne de olsa akan bir derenin kimyasal atıklarla kirletilmesine, doğada yaşayan hayvanların habitatlarının dönüşüm adı altında rant kisvesiyle metalaştırılmasına, içinde yaşadığımız doğanın vahametinin geleceği için eylemsizlik kipinde sessiz bir halde destek oluyoruz. Albert Camus’nun dediği gibi, çevremizi o kadar çok değiştirdik ki şimdi bu çevreye uyabilmek için kendimizi de değiştiriyoruz. Derin bir ekonomik krizle boğuştuğumuz şu günlerde ise Erhan’ın plastik poşetlerden yaptığı naylon para, ekonomi sayfası, piyango bileti gibi çalışmaları değer yargılarımızı bir kez daha gözden geçirmemizi tetikliyor.

Gökçe Erhan 1983 yılında Trabzon’da doğdu. Mimar Sinan Üniversitesi resim bölümünden 2011 yılında birincilikle mezun oldu ve Sakıp Sabancı Sanat Ödülü’ne layık görüldü. Trabzon’da yaşıyor ve çalışıyor. Sergileri arasında “İçimde Evler Yıkılıyor”, TRAB-Rİ-KAB Çöp Tesisi, 2017; “Ar’Nağme”, Pilot, İstanbul, 2013 yer alır. 2014 yılında Gülçin Aksoy ile “Beraber ve Solo Şarkılar” (DEPO, İstanbul); 2011 yılında Atıl Kunst ile “Garip Bir Pandik-1”, (MSGSÜ, İstanbul) ve Hazavuzu ile “Garip Bir Pandik-2”, (Rumeli Han, İstanbul) başlıklı performansları gerçekleştirdi. Katıldığı grup sergileri ise “Türk Çağdaş Sanatı’’, Güney Kore 2012; “Sonuçlar Tesadüf Değildir”, Pilot, İstanbul, 2012; Sabancı Sanat Ödülleri, Sabancı Müzesi, İstanbul, 2010; “Fikirler Suça Dönüşünce”, DEPO, İstanbul, 2010; “Fazla Mesai”, Adnan Saygun Kültür Merkezi, İzmir, 2010; “Kendine Ait bir Oda”, Outlet, İstanbul, 2010; “Kent ve Sanat Projesi’’ sergileri : Kadırga Kültür Merkezi, İstanbul (2011), Münih, Almanya (2011), Tophane-i Amire Kültür Merkezi, İstanbul (2010), Bishops Square, Londra, İngiltere (2009)

Bir Yorum Yazın