Filmlerde, kitaplarda karşılaştığımız bir konudur doğanın kent yaşamını işgali. Ünlü Maymunlar Cehennemi filminin çıkış noktası da budur. Kendini dünyanın kaynaklarını tüketme konusunda tek yetkili olarak gören insanın vahşi yayılmacılığı, doğayı ve doğanın diğer canlı unsurlarını ve onların haklarını sömürgeci mantıkla yok etmesine bir karşı çıkıştır.

Josh Keyes de çalışmasında bu vahşiliğe dur diyen iç sesi ve aynı umut şarkılarını söyleyen güzel ruhların seslerinden etkilenmiş olmalı.

Keyes’in resimlerinde doğa kent yaşamını işgal ederken, farklı kentsel alanlarda kendini yeniden ortaya koyuyor. Aslında kendine ait olana yeniden sahip çıkıyor.

Resimler dokunaklı ve bir o kadar da ironik bir senaryonun parçası gibi.

Sanatçının çalışmasının elbette bir mesajı var. Keynes “İnsan faaliyetlerinin çevre üzerindeki riskleri konusunda dünyayı uyarmayı” hedefliyor.

Bir Yorum Yazın